Bloggflytt

-> nattstad.se/sophiajulia <- 
-> nattstad.se/sophiajulia <- 
-> nattstad.se/sophiajulia <- 


Påsklov

Äntligen påsklov! Som jag har längtat, är så trött på skolan och tidiga morgonar. Dock började lovet med att jag blev sjuk, mår inte helt topp just nu så ska ligga hemma framför datorn och vila hela dagen. Måste bli frisk inför imorgon då jag ska vara med och föreläsa, spännande haha. Ingen aning hur detta ska gå men det löser sig säkert, det gör det alltid... ;) 
 
Har även ett mysigt lov framför mig, bland annat ner till västkusten igen, var ett tag sen! 
En gammal bild därifrån 


Lately

Senaste dagarna i bildformat
 


Milton Andersson

Min lille vovve har börjat med rallylydnad! Var och fotade honom medans han sprang runt där, så söt! lille Milton 
 


Längesedan

Det här var längesen, har inte uppdaterat bloggen på länge. Tog en liten paus från den, har hittat på lite allt möjligt under dom senaste dagarna. Har varit med på Våga Vara Egen mässan på Åhaga med mitt UF företag vilket var riktigt roligt, bättre än vad jag trodde! Sen har jag övningskört en hel del, tränat med Milton, träffat vänner med mera, har haft det riktigt bra! Så lycklig 
 


26 Mars

God kväll! Har inte uppdaterat på ett tag men har haft annat för mig dom senaste dagarna. Hade en väldigt mysig tisdag och onsdag, och nu sitter jag och försöker plugga. Har inte haft tid för det innan i veckan så får ta det nu. Nästa vecka har vi UF mässa också, så ni som bor i närheten av Borås borde ta er in till Åhaga 2-3 april. Leta upp Phonetravelling uf... ;) 
Fotade när Pontus körde! 


Fotoshoot

Misson ta sig upp på en dalahäst
 


Rättvik

I fredags morse tog jag, Stina och Emma tåget mot Dalarna för att vara med på en utbildning inom ledarskap. Det var faktiskt kul att få åka dit, det är andra gången jag är där och har bara sett det på sommaren. Det var svinkallt vissa stunder och det låg en hel del snö, men det var riktigt fint. 
 
Förutom utbildningen passade vi på att äta massa gott, gå ut på fotorunder, Emma klättrade upp på en stor dalahäst vilket såg rätt kul ut när hon lekte modell där uppe. Har finfina bilder som lär dyka upp snart... ;) Sen var vi ute på bryggan som Rättvik är kända för. 
Var så fint vid Siljan
 
Den långa bryggan
 
 


walking on sunshine

New in; Sååå sköna 


Vårtecken

Har haft långhelg vilket har varit riktigt skönt. Hade studiedagar måndag och tisdag och låg för det mesta hemma och inte mått så bra. I tisdags tröttnade jag dock på det och åkte och hälsa på Stinas skola, gick runt och fotade och köpte glass. En riktigt mysig dag faktiskt! 
 
Just det, på fredag åker jag, Stina och Emma till Dalarna! Rättvik närmare bestämt, har varit där tidigare och det är så fint där. Kommer dock vara på en utbildning, bo i vandrarhem tillsammans med massa andra ungdomar i min ålder, har ingen aning hur det kommer bli. Får hoppas det blir bra, det blir det säkert.
Ha en bra vecka, puss
 


Band of Horses

But no one is ever gonna love you more than I do
No one's gonna love you more than I do

And anything to make you smile
It is my better side of you to admire
But they should never take so long
Just to be over then back to another one

And no one is ever gonna love you more than I do
No one's gonna love you more than I do
 
 


Söndag

God kväll! 
Hade en så bra kväll igår, var på en hemmafest/sexparty tillsammans med massa underbara tjejer. Super trevligt! Hade olika tävlingar och priser, hur kul som helst. Har dock inte varit helt frisk under helgen, sitter hemma idag och har feber och lite förkyld. Låg i sängen halva dagen för att sedan gå ut i skogen och grilla korv tillsammans med mina grannar. Det var trevligt det med! 
 
Hoppas eran söndag har varit bra! Såå skönt att slippa söndagsångesten idag då jag börjar igen på onsdag. Perfekt att vila upp mig dom dagarna så jag hinner bli frisk. 
 


5 Mars

Har suttit och gjort om min design, den är inte klar än dock. Vad tycker ni än så länge? Behöver lite hjälp av min designbuddy Karin, ska ta en fika med henne efter skolan imorgon vilket kommer bli riktigt mysigt och ett bra tillfälle att bomba med frågor haha, hon är duktig hon. Ska bli så kul att träffa henne igen, var dock inte särskilt längesen men lite tjejsnack är aldrig fel.. ;)  
 
En vinterbild från Januari
 


Sergelstorg

 
Sitter nu på tåget hem från Stockholm. Har haft två riktigt mysiga dagar här. Det började med att vi kom till stan vid 8 tiden och gick ut och åt för att senare ta tunnelbanan till Mälarhöjden där vi bodde. Det var andra gången jag var där och trivs riktigt bra! Det är verkligen ett ställe jag skulle kunna tänka mig att bo på. Nära in till stan men ändå lugnt område. Har alltid velat flytta till Stockholm efter gymnasiet men tveksam på om jag verkligen vågar. Särskilt ensam, så om någon vill flytta med mig kan ni ju höra av er haha, nej men älskar Stockholm så mycket 


Stockholm

Sitter just nu på tåget mot Stockholm tillsammans med min fina vän Karin. Om drygt en timme rullar vi in på centralen vilket ska bli så skönt. Ska gå ut och äta någonstans i min favoritstad. Sedan drar vi vidare hem till en kompis där vi ska få bo i hennes lägenhet. Kommer bli en skitmysig helg, men nu ska jag fortsätta plugga vidare sista timmen. Har en psykologi inlämning som måste in i helgen, lika bra att skriva på antar jag... ;) 
Bild från förra gången vi var i Sthlm. 
 
 
 
 
 
 
 


Urban Decay

Idag följde Karin med mig hem för att plugga lite, har inte gjort något alls. Vi köpte pizza och snackade tjejsnack istället. Det funkar rätt bra också! Vi är som systrar, utan henne bland annat hade jag inte orkat med vardagen. Vi har skrattat mest hela dagen, ska bli så kul att spendera nästa helg med henne i Sthlm. Egentligen skulle Emma med också, vilket är väldigt synd att hon inte är med! Då hade helgen varit perfekt. 

Fick även hem mina två sminkpaletter som jag har beställt. Det är naked och naked 2 som jag har velat ha så länge! Såå fina och naturliga färger, perfekt för mig hehe.  
 


Aftonbladet

Såg en lite rolig nyhet! Min granne, som även är min tredjedels kusin var med i Aftonbladet. Hans farfar har byggt en bil till honom, den är riktigt fin och han är hur söt som helst när han kör runt i den! Kul att aftonbladet valde att ta med det, nästan känd liten kille nu ;) 
 


Lights

Gjorde om lite i rummet, köpte två höga pelare med ljus på. Älskar värmeljus, allting blir så mycket mysigare då. Går runt och tänder ljus varje kväll just nu, haha ljusberoende. Men tyckte det blev fint att dom står där, bredvid sötaste nallen såklart. Sötaste presenten!
 
 


Tycker om dig

Kom precis hem från sköna havet igen. Har haft en så bra helg, men nu är det skola igen tyvärr. Har lite planerat med bygdegården innan Stockholm sen drar vi dit, hoppas eran helg har varit super! 

Såå fint det var, såg nästan ut som sommar!


Falkenberg

Hejhej! Är nu nere vid kusten igen, var ett bra tag sen jag var det. Ganska skönt att se havet, vara i Falkenberg och äta massa gott. Ikväll blir det melodifestivalen med familjen. Åker hem imorgon och sen blir det massa plugg, har en massa redovisningar och prov nästa vecka. Skolan borde ta det lite lugnare, saker hela tiden. Men nästa helg är det Stockholm igen! Ska bli så kul, underbar stad det där! 



New in

Har äntligen bytt ut mina söndriga converse mot ett par nya vita! så skönt!


Borta bra men hemma bäst

Har spenderat hela helgen hemma, har inte mått så bra så har mest legat och vilat. Har skrivit klart lite inlämningar och pluggat till några prov men annars har det inte hänt särskilt mycket. Det kan vara skönt ibland, har gjort saker varenda dag på lovet, så en helg utan någoting har varit bra. Ska bli lite kul att börja skolan igen, faktiskt. Inte själva skolan i sig, men att träffa alla och hitta på saker. 
 
Nu blir det myskväll hemma, ska kolla ikapp massa serier som jag missade i Tyskland. Puss


Tyskland

Är hemma i Sverige igen! Har haft en riktigt rolig vecka i Tyskland tillsammans med en av mina allra bästa vänner. Så skönt att ha en så bra vän som hon är. Har tagit massa bilder från veckan, vi hittade på saker varje dag och kameran hängde med på de flesta sakerna. Glömde dock ta med den när vi var i en klätterhall! Ångrade mig så att jag inte tog med den för det var riktigt kul! Man hade sele och hängde i en lina så klättrade man längst med väggar. Hur kul som helst!
 
Här är lite från resan, lär dyka upp fler bilder så småningom 
Lite mat på flygplatsen innan vi skulle dra iväg
Düsseldorf vid Rhen
Åt en massa Italiensk mat, super gott! 
Var på ett chokladmuseum! Man såg steg för steg hur Lindt tillverkar sin choklad. Efteråt hade dom en butik men all möjlig sorts choklad, allt från pasta till sprit. 
 
En bro där par hänger lås för att visa sin kärlek, och sedan kasta ner nyckeln. 
Domkyrkan i Köln 
 
 


Hej mitt vinterland

Hej!
Redan söndagkväll igen, sista veckan nu tills lovet. Ska bli så skönt, men har fruktansvärt mycket plugg nu innan lovet. Vet inte hur jag ska hinna bli klart med allting, hinner inte göra något på lovet heller då jag inte är hemma. Får jobba på ordentligt nu dom sista dagarna! Har åtminstone haft en väldigt mysig helg! 
 
I fredags mötte jag upp Stina i Borås för lite shopping och äta lite, sedan träffade vi Ida och hon följde med hem. Det var så längesen! Trots att hon bor så nära min skola så blir det så sällan vi träffas, vilket är väldigt synd för hon är trevlig den där pricken haha! Efter att hon hade åkt hem blev det myskväll med några andra väldigt goa människor, hade det supermysigt! 


Vardag

Hej igen!
Var ett tag sen jag uppdaterade här, har haft massa skolarbeten, har träffat vänner och haft mysiga kvällar. Det gör vardagen mycket bättre. Nu är det bara ett par skoldagar kvar och sen är det äntligen lov! Som jag längtar, redan på första fredagen på lovet flyger jag och Stina till Tyskland. Ska bli så kul!! 
 
Mysigt med tända ljus